Kā nomierināties pirms svarīgas sarunas

Lielākajai daļai no mums publiska uzstāšanās, prezentēšana, runāšana ar mūsu priekšniecību sagādā zināmu stresu, un tas ir pavisam dabīgi. Mēs visi gribam atstāt vislabāko iespējamo viedokli par sevi, un stress mums bieži to liedz, mēs pārsakāmies, loģiski nevaram izteikt savu domu, runājam steigā, un sasteigti neliekot uzsvarus uz īstajām vajadzīgajām lietam, vai arī vienkārši baidāmies izpaust mūsu patiesās domas un labprātāk paklusējam. Tas viss noteikti nenāk par labu mūsu koptēlam. Ir vairāki padomi, kurus ievērojot varam sagatavoties šādām situācijām un iegūt maksimāli labāko, iespējamo rezultātu no sarunas, turklāt atstājot labu iespaidu par sevi.

Sagatavošanās

Ļoti daudz stresa sev var aiztaupīt vienmēr sagatavojoties sarunai, ja protams ir tam ir iespēja. Izpildīt sagatavošanās darbu, izpētīt apspriežamo tēmu, izzināt visas nianses un sagatavot nelielu uzmetumu sarunas veidošanai, svarīgākos apriežamos tematus, noteikti pieminamus faktus utt.  Tādejādi mums ir, uz ko atsaukties, informācija vienmēr dod mums priekšrocību jebkurā sarunā un jūtamies daudz labāk un pārliecinošāk. Varam izpētīt jaunākās tendences un padomāt, kādus jautājumus mums varētu uzdot un kā mēs uz tiem varētu vislabāk atbildēt, tādējādi būsim gatavi dažādiem scenārijiem, kas varētu attīstīties sarunas laikā.

Elpas vingrinājumi

Lieliski noņemt lieko stresu pirms sarunas palīdz dažādi elpas vingrinājumi, kas aizgūti no dažādiem jogas paveidiem. Viens no vienkāršākajiem, bet tai pašā laikā iedarbīgākajiem ir vienkārši ieelpot caur degunu un tad uz 5-10 sekundēm aizturēt elpu, vienlaikus sasprindzinot vēdera muskulatūru, un tad lēni un vienmērīgi izelpot caur muti. Atkārtojotšo vienkāršo vingrinājumu pāris reizes tieši pirms sarunas vai uzstāšanās varam likvidēt to visiem labi pazīstamo kņudošo sajūtu paribē.

Mūzika

Daudziem no mums nomierināties palīdz mūzika, kas mūs var gan nomierināt, gan sagatavot un motivēt sarunai. Katram tā var būt savādāka, citam klasikā, citam elektroniskā tas nav būtiski. Galvenais atrast, kas labi strādā konkrēti tavā gadījumā un to aktīvi pielietot.

Treniņš

Speciālisti iesaka, ka neliels treniņš un slodze pirms nopietnas sarunas arī var samazināt stresu, jo treniņu laikā mums izdalās „prieka” hormoni, kas liek justies labāk.

 

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: