Miegainības tests

Sleep

Epvorta miegainības skala ļauj izvērtēt, vai organisms spēj pa nakti pietiekami atpūsties.


Izlasot katru no astoņām situ­ācijām, iespējamība iesnausties katrā no tām jāvērtē ar punktiem no 0 līdz 3: 0 — neiespējami iesnausties, 1 — neliela iespējamība iesnausties, 2 — vidēja iespējamība iesnausties, 3 — liela iespējamība iesnausties.

Situācijas: sēžot un lasot; skatoties TV; sēžot publiskā vietā (teātrī, sapulcē u.tml.); kā pasažieris automašīnā, sēžot sastrēgumā; atlaižoties pēcpusdienā, ja apstākļi to atļauj; sēžot un runājoties ar kādu; apsēžoties pēc pusdienām (bez alkohola); pie stūres automašīnā, kamēr tā stāv sastrēgumā.

Ja nav vairāk par 10 punktiem, miegainība ir normas robežās. 11—12 punktu signalizē, ka miegainība sliecas pāri vidējam līmenim, par to būtu jāinformē ģimenes ārsts. Ja ir 13 un vairāk punktu, jākonsultējas ar ģimenes ārstu par nepieciešamību apmeklēt miega speciālistu.

Tas ir normāli, ja pēc dienas aktivitātēm cilvēks jūtas noguris, bet, ja nogurums traucē ikdienas darbiem, tas nozīmē, ka miega pietrūkst vai arī tas neveic savas funkcijas, nav pilnvērtīgs — pietiekami dziļš. Vidējais miega ilgums pieaugušajam ir septiņas astoņas stundas. Ir teorija, ka citiem labai pašsajūtai nepieciešams pāra, citiem — nepāra stundu skaits. Piemēram, kāds labāk jūtas, ja guļ piecas vai septiņas, bet ne sešas vai astoņas stundas.

nekrac.lv

1 Response so far »

  1. 1

    aimeris said,

    Totāls sviests…


Comment RSS · TrackBack URI

Atbildēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: